Friday, January 18, 2013

RACE GO KART UITM @ UUM SINTOK

Hari ini 30 orang mahasiswa dan 3 orang pegawai UITM Cawangan Kelantan telah berada di Mini Tournament go kart anjuran Kelab Gokart UiTM Cawangan Kelantan di  Universiti Utara Malaysia International Kart Circuit..Program bermula dari jam 9 pagi dan tamat jam 12.30 pm.

Perlumbaan ini sebagai langkah pertama memperkenalkan sukan bermotor secara serius dan selamat kepada semua mahasiswa dan mahasiswi..

Kegembiraan jelas terpancar kepada di wajah semua peserta kerana dapat berlumba di tempat yang sesuai dan bertaraf antarabangsa. Kerjasama daripada staf pusat sukan UUM juga amat baik..thanks kepada geng staf UUM yang.menyediakan litar dan dan kereta gokart 125 cc..race kart.

Pertandingan dibuat mengikut format time attack..ada hadiah utk pemenang...aku??...xmasuk kategori ler...coz pertandingan ni buat utk student..tapi last sekali dapat ler aku layan 7 lap..mmg puas hati coz main gokart kat litar yang sebenar..

opppsss bebalik pada kelab gokart lak..Kelab Gokart yg baru berusia setahun diterajui oleh En.Ahmad Shahrizan  Penasihat Kelab dan jurutera UiTM berharap utk meneruskan sukan gokart ini diperingkat lebih tinggi dan ketengahkan sukan gokart sebagai sukan bermotor yang selamat jika dilatih dengan betul..
So sesapa yang rasa nak sponsor kelab gokart ini boleh juga..hehehe..

No comments:

Post a Comment